Jaké právní předpisy jsou určující pro posouzení umístění a provedení reklamního a informačního zařízení nebo stavby pro reklamu?
zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění (stavební zákon)
vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, v platném znění
vyhláška č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, v platném znění
zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění
zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění
Tyto předpisy se týkají zejména reklamních zařízení a staveb pro reklamu Ad 1).
Netýkají se reklamy „ostatní“ dle bodu Ad 2).
Cílem manuálu je pomoci snížit dopady vizuálního smogu na město a zpřehlednit všem subjektům problematiku prezentace ve veřejném prostoru.