Jak na to?

Uvádíme několik doporučení, jak postupovat, aby vaše reklama dosahovala co nejlepší úrovně a pozitivně ovlivňovala vaše zákazníky i veřejný prostor.

  1. Promyslete si sdělení
    Dobře zvažte jaké informace jsou pro vaši komunkaci ve veřejném prostoru opravdu nutné a které mohou být např. až v interiéru, nebo na vašich internetových stránkách.
  2. Využijte služeb profesionála
    (designéra, grafika nebo architekta) – získáte koncepční řešení šité na míru s ohledem na vaše požadavky i veřejný prostor.
  3. Konzultujte svůj návrh
    Pošlete vaše návrhy na adresu reklama@ostrava.cz a nechte si zhodnotit jejich vliv na veřejný prostor.

Obecná doporučení, která by mohla pomoci

  1. Umístění reklamy nesmí překrývat architektonické prvky domu a poškozovat jeho původní vzhled.
  2. Pro umístění reklamy na budově se doporučuje konzultace předběžného návrhu s příslušnými úřady.
  3. Doporučuje se nepoužívat reflexní, fluorescenční a ostře kontrastní barvy – vhodné je pracovat s minimem barev (jedna až dvě), které budou vhodně doplňovat barevnost fasády a přitom umožní reklamě být viditelnou a přehlednou.
  4. Text sdělení by měl obsahovat minimum informací – lépe tak vyniknou a upoutají pozornost. Současně by se sdělení nemělo opakovat na více nosičích.
  5. Označení provozovny by měloodpovídat charakteru objektu – například jiné písmo bude vhodné pro historickou budovu a jiné zase naopak pro modernu.
  6. Osvětlení reklamy se v městské památkové zóně nedoporučuje, v ostatních případech nenavrhovat bodové, vícebarevné nebo blikající osvětlení.

Manuál reklamy

Cílem manuálu je pomoci snížit dopady vizuálního smogu na město a zpřehlednit všem subjektům problematiku prezentace ve veřejném prostoru.

nebo Stáhnout celé znění nařízení

nebo Zobrazit mapu, kde nařízení platí