Tzv. „áčka“ jsou reklamy ve tvaru A se dvěma reklamními plochami popř. jedna oboustranná tabule uchycená na konstrukci ve tvaru „A“. Většina těchto reklamních zařízení je umístěna v komunikačním prostoru, proto obecné použití áček je spíše nežádoucí. Často vytváří pohledové bariéry a zbytečnou překážku při užívání komunikačních prostorů.
K umístění těchto nosičů reklamy na komunikaci je třeba získat povolení ke zvláštnímu užívání komunikace.
Áčko musí mít kvalitní konstrukci a materiál a současně respektovat obecná doporučení (kap. A). Rozměr pohledové plochy cca 1000 × 700 mm, 1200 × 850 mm, materiál eloxovaný hliník, upevnění musí být bezpečně zajištěno proti posuvu a převrácení. Pro „A“ s plochou menší než 0,6 m2 platí aktuální platné Nařízení města o regulaci reklamy.
Umístění áčka mimo vodící linie a tak, aby nebránilo v provozu na komunikaci.
Zajímavý a udržovaný vzhled áčka.
Maximálně jedno áčko před každou provozovnu.
Nevhodné umístění áčka, které vytváří bariéru na pěší komunikaci.
Áčko umístěné v okraji veřejné
zeleně působí nevzhledně.
Reklamy jiného typu umístěné ve vstupním prostoru, brání plynulému provozu a bezkoliznímu vstupu.
Áčka, typově rozdílná, umístěná ve středu pěší komunikace zamezují volnému pohybu chodců.
Áčko z levného materiálu v komunikačním prostoru brání plynulému a bezkoliznímu pohybu.
Kvalitní designové provedení. Nutno individuálně vyhodnotit vhodné umístění do prostoru.
Cílem manuálu je pomoci snížit dopady vizuálního smogu na město a zpřehlednit všem subjektům problematiku prezentace ve veřejném prostoru.