Ukázky řešení nápisů na fasádě, firemní označení v souladu s architekturou budovy/provozovny.
Ukázka optimálního řešení více nápisů v rámci jednoho objektu, na jednu provozovnu je jeden nápis, všechny v jednotném stylu umístěny v pásu nad vstupy.
Jednotná koncepce firemních označení (velikost nápisu, stejný vizuální styl, čitelný popis) – doporučeno využití jednotlivých písmen, jednotná barevnost, kontrastní s fasádou.
Jedna provozovna – jeden firemní nápis (nekombinovat označení na fasádě, výstrč, využití reklamy typu „A“ a další).
Umístění v rámci jednoho architektonického prvku fasády, případně v určeném pásu fasády či výkladce.
Firemní označení lze podsvítit (ne bodovými zdroji, nevyužívat přílišnou barevnost).
Nežádoucí řešení – nejednotné řešení nosičů reklamy.
Nosiče překrývají architektonické prvky fasády.
Nedostatečný prostor kolem písma v kombinaci s přemírou informací (CHANTAL).
Deformace písma u nápisu BANKA.
V případě jedné provozovny v objektu
je její označení pouze v parteru.
Dostatečný prostor kolem nápisu zajistí
jeho čitelnost a přehlednost.
Klaďte důraz na použití kvalitních písem.
Uvádějte pouze základní informace.
Tato pravidla platí i pro označení kiosků a prodejních stánků.
Použití nečitelného a zejména deformovaného písma.
Nedostatečný volný prostor okolo názvu.
Zbytečné uvádění detailních informací (kolemjdoucí zpravidla zaregistruje jen minimální množství sdělení, které by se lépe uplatnilo v menším na dveřích provozovny apod.).
Nápisy neduplikujte, jejich znásobení naopak
znepřehlední celou realizaci.
Jednotlivá písmena mají kolem sebe adekvátní prázdný prostor a jsou umístěna v pásu pod římsou.
Nápis z jednotlivých písmen v proskleném pásu nad vstupem
a horní části výkladce
Jednotlivá písmena provozovny jsou umístěna v pásu přímo v prostoru výkladce (popř. polep).
Stylizované označení provozovny v kovovém poli výkladce ve výrazném barevném rozlišení.
Označení provozovny z jednotlivých písmen na fasádě, užito kontrastní barevnosti.
Označení provozovny z jednotlivých písmen, barevnost zvolena v závislosti na podkladové ploše.
Velké množství nevhodně umístěných a duplikovaných informací s agresivní barevností.
Velké množství nápisů, polepů, střídání stylů písma, agresivní barevnost, nečitelnost.
Označení více provozoven v jednom objektu – umístění několika typů označení (nápis, polep, výstrč).
Opakovaně uvedené označení provozovny, různé styly písma.
Označení provozovny ve 2. nadzemním podlaží formou polepů v oknech a umístěnou výstrčí.
Označení jedné provozovny několika typy zařízení na fasádě: nápis, výstrče, polepy výkladců.
Příklad kvalitního podsvícení
firemního označení.
Příklad kvalitního podsvícení
firemního označení.
Příklad kvalitního podsvícení
firemního označení.
Dobrý příklad podsvíceného firemního nápisu v elegantní barevnosti.
Nasvícení bodovými zdroji
není vhodným řešením.
Nasvícení firemnímho nápisu vysunutými reflektory degraduje vzhled fasády.
Cílem manuálu je pomoci snížit dopady vizuálního smogu na město a zpřehlednit všem subjektům problematiku prezentace ve veřejném prostoru.